Att ännu ett år få ta del av denna kvalitetsstämpel är otroligt skönt och vi är nu uppe i 7 år i rad. Tryggare affärer än med oss ska  man inte kunna göra och därför siktar vi år efter år på att bli bättre och bättre så vi kan behålla detta certifikat. 

Det är ett mycket bra bevis hårt arbete lönar sig och att våra franchisetagare runt om i landet gör ett fantastiskt arbete med att alltid sätta kunder först, lyssna och leverera det som kunden behöver och alltid med fokus på kvalitet i allt vi gör. 

Vi vill tacka våra kunder, kontakta och våra franchisetagare för att ni gör allt detta möjligt. 

Vid frågor är ni varmt välkomna att kontakta oss och för mer information om vad det innebär och vilka parametrar man mäts efter för att få vara trygg kundkontakt så se nedan. 


 

Vad är Trygg Kundkontakt:

Trygg Kundkontakt är en märkning för etiska kundkontakter i syfte att vägleda konsumenter och kunder till företag som erbjuder seriös försäljning och kundservice via telefon och digitala kanaler.

Kontakta delar årligen ut kvalitetsutmärkelsen Trygg Kundkontakt till de medlemsbolag som lever upp till de högt ställda krav som ett medlemskap i Kontakta föreskriver.

Kvalitetsmärkningen omfattar:

  • Efterlevnad av Kontaktas stadgar och affärsetiska riktlinjer
  • Efterlevnad av svensk lagstiftning, gällande praxis och god sed i kontakter med konsumenter och i verksamheten i allmänhet
  • Schyssta villkor för personal i form av kollektivavtal eller motsvarande pensions- och försäkringsskydd
  • God arbetsmiljö
  • För de fall kundklagomål uppstår ska dessa ärenden hanteras på ett professionellt sätt och kunden/konsumenten ska känna att den erhållit ett bra bemötande. Kundklagomål, dess antal och art, följs årligen upp av Kontakta.
  • Minst en person i ledande befattning ska ha genomgått Kontaktas introduktionsutbildning
  • Den årliga självdeklarationen ska vara inlämnad.

 

Syftet med utmärkelsen Trygg Kundkontakt är att visa att kvalitet gör skillnad och att seriösa bolag är värda att lyfta fram. Kundservice och telefonförsäljning är viktigt för svenskt näringsliv och konsumentmarknad ur många perspektiv och genom att belysa seriositet önskar Kontakta att myndigheter och beslutsfattare ska värna om dessa verksamheter.

Meny