Nyheter

Vi stärker upp huvudkontoret med ytterligare en Stjärna

Nu har vi stärkt upp StjärnaFyrkants Huvudkontor med ytterligare en medarbetare, vi säger varmt välkommen till Maria!

Maria kommer ursprungligen från komradiobranschen och började på StjärnaFyrkant i april som Admin & inköpsansvarig. Hennes uppgifter är allt från att sköta om vår webshop till att ha daglig kontakt med leverantörerna. Däremellan ger hon support och service i Stjärnklass till alla våra butiker och kunder.


 

Under de här månaderna som har gått har jag verkligen haft kul att lära känna alla kollegor ute i Sverige och Finland som jag inte kände sedan tidigare. Det är ett helt underbart gäng i kedjan! Jag lär mig nya saker varje dag, det är en stor produktportfölj vi har! – Säger Maria

PS/ Då Maria senast kommer från komradiobranschen, tar hon gärna emot frågor om både komradio och Peltor hörselskydd. För hon är nämligen en Stjärna på det!

På stjärnaFyrkant samlar vi på kvalitetsstämplar!

Att ännu ett år få ta del av denna kvalitetsstämpel är otroligt skönt och vi är nu uppe i 7 år i rad. Tryggare affärer än med oss ska  man inte kunna göra och därför siktar vi år efter år på att bli bättre och bättre så vi kan behålla detta certifikat. 

Det är ett mycket bra bevis hårt arbete lönar sig och att våra franchisetagare runt om i landet gör ett fantastiskt arbete med att alltid sätta kunder först, lyssna och leverera det som kunden behöver och alltid med fokus på kvalitet i allt vi gör. 

Vi vill tacka våra kunder, kontakta och våra franchisetagare för att ni gör allt detta möjligt. 

Vid frågor är ni varmt välkomna att kontakta oss och för mer information om vad det innebär och vilka parametrar man mäts efter för att få vara trygg kundkontakt så se nedan. 


 

Vad är Trygg Kundkontakt:

Trygg Kundkontakt är en märkning för etiska kundkontakter i syfte att vägleda konsumenter och kunder till företag som erbjuder seriös försäljning och kundservice via telefon och digitala kanaler.

Kontakta delar årligen ut kvalitetsutmärkelsen Trygg Kundkontakt till de medlemsbolag som lever upp till de högt ställda krav som ett medlemskap i Kontakta föreskriver.

Kvalitetsmärkningen omfattar:

  • Efterlevnad av Kontaktas stadgar och affärsetiska riktlinjer
  • Efterlevnad av svensk lagstiftning, gällande praxis och god sed i kontakter med konsumenter och i verksamheten i allmänhet
  • Schyssta villkor för personal i form av kollektivavtal eller motsvarande pensions- och försäkringsskydd
  • God arbetsmiljö
  • För de fall kundklagomål uppstår ska dessa ärenden hanteras på ett professionellt sätt och kunden/konsumenten ska känna att den erhållit ett bra bemötande. Kundklagomål, dess antal och art, följs årligen upp av Kontakta.
  • Minst en person i ledande befattning ska ha genomgått Kontaktas introduktionsutbildning
  • Den årliga självdeklarationen ska vara inlämnad.

 

Syftet med utmärkelsen Trygg Kundkontakt är att visa att kvalitet gör skillnad och att seriösa bolag är värda att lyfta fram. Kundservice och telefonförsäljning är viktigt för svenskt näringsliv och konsumentmarknad ur många perspektiv och genom att belysa seriositet önskar Kontakta att myndigheter och beslutsfattare ska värna om dessa verksamheter.

Vi arbetar ständigt med att förbättra vårt kvalitets och miljöarbete

För att leva upp till omvärldens och våra kunders förväntningar, arbetar vi ständigt med att förbättra vårt kvalitets och miljöarbete. Som ett bevis på vårt åtagande kan vi numera stoltsera med att att vi är certifierade även för kvalitet: ISO9001. Därmed har vi nu både ISO9001 och ISO14001.

Det betyder bland annat att vi alltid arbetar för att förebygga och minska föroreningar, utsläpp och buller samt annan negativ miljöpåverkan, men också att vi väljer våra leverantörer med omsorg utefter dess miljöstandard.

Och för kvaliteten: ISO 9001 är en standard för kvalitetsledning för verksamhetsprocesser i ett företag eller en organisation. Ett kvalitetsledningssystem beskriver hur du ständigt förbättrar och justerar din verksamhet för att möta kundernas behov.

Liza Biehl
VD, StjärnaFyrkant Sverige AB

liza.biehl@stjarnafyrkant.se
010 – 405 06 60

StjärnaFyrkant öppnar första butiken i Finland StjärnaFyrkant / TähtiRisuaita

Först ut i vår Nordensatsning öppnar nu den 16/9 officiellt den första butiken i Finska Åbo med Digikeskus och TV-Saarni. Konceptet blir de samma i Finland som i övriga Norden.

Harri Lind och Tarmo Saarni på Digikeskus och TV-Saarni har lång erfarenhet i branschen och det känns därför jättetryggt att starta detta samarbete med just dem, säger Leif Snellman, Ansvarig för den Nordiska satsningen.

Datorer, TV och digitala boxar blir kvar i vårt sortiment, men vi ser StjärnaFyrkants koncept som ett starkt tillskott och något som våra kunder efterfrågar, säger Harri, en av delägarna till Digikeskus.

StjärnaFyrkant erbjuder:
  • Tillgång till ett välbeprövat och framgångsrikt koncept inom kommunikation och säkerhet. Produkter och tjänster såsom Telefoni, Växlar, Komradio, Alkolås, Fleet-System m.m där StjärnaFyrkant tar hand om allt från val av lösning, till driftsättning, montering och support.
  • En gemenskap där vi med glädje stöttar varandra och bidrar till en gemensam framgång.

 

I finland går vi under namnet: TähtiRisuaita

För mer info

Leif Snellman
Försäljningsansvarig Transport och Affärsutveckling
leif.snellman@stjarnafyrkant.se
+358 500-66 52 25

Harri Lind
TähtiRisuaita Turku
harri.lind@tahtirisuaita.fi
+358 400 531 800

Liza Biehl
VD StjärnaFyrkant Sverige AB
liza.biehl@stjarnafyrkant.se
070-591 30 03

StjärnaFyrkant fortsätter sin tillväxtresa

Vi har som en del av den anställt Leif Snellman som ansvarig för vår tillväxt utanför Sverige i övriga Norden. Målsättningen är att vi redan under 2022 kommer finnas representerade i Finland, Danmark och Norge.

Med den erfarenhet Leif har inom Åkeribranschen tar han även försäljningsansvaret över vårt viktiga samarbete med Sveriges Åkeriföretag. Leif kommer senast från Cormach Nordic där han fokuserade på försäljning och affärsutveckling och har innan dess många års erfarenhet av GPS-tracking.

Jag har alltid tyckt om StjärnaFyrkants koncept och lösningar och ser nu verkligen fram emot att jobba inom företaget och få det att växa. Jag ser fram emot att använda mina erfarenheter och att få göra detta tillsammans med alla duktiga inom StjärnaFyrkant, säger Leif Snellman.

Vi ser fram emot att fortsätta vår tillväxtresa i Sverige men nu även i övriga Norden. Vi ser en stor potential att växa vår affär och vårt koncept till flera marknader, vilket också kommer gynna vår befintliga affär, säger Liza Biehl VD StjärnaFyrkant Sverige.

StjärnaFyrkant finns idag på 18 orter i Sverige och erbjuder produkter och tjänster för kommunikation, IT & fordon. Vi anpassar lösningen för ditt företag och fixar all service och installation där du jobbar. Oavsett om du har en fast eller mobil arbetsplats, så att du kan jobba säkert, på dina villkor.

För mer info

Leif Snellman
Försäljningsansvarig Transport och Affärsutveckling
leif.snellman@stjarnafyrkant.se
+358 500-66 52 25

Liza Biehl
VD StjärnaFyrkant Sverige AB
070-591 30 03
liza.biehl@stjarnafyrkant.se

 

StjärnaFyrkant ansluter sig till Svenska Franchise Föreningen

Vi är glada över att ha anslutit oss till Svenska Franchise Föreningen, en intresseorganisation som funnits i 50 år och som verkar för franchise som koncept och att det utvecklas och bedrivs på ett klanderfritt sätt. Vi ser det också som ett bra sätt att nå ut till blivande franchisetagare och att få lära känna andra franchise-kedjor samt byta erfarenheter, som tar oss framåt.

/Liza Biehl, VD StjärnaFyrkant Sverige AB

Kontakt

Liza Biehl
VD StjärnaFyrkant Sverige AB
Tel: 070-591 30 03
E-post: liza.biehl@stjarnafyrkant.se

Vi är glada över att ha anslutit oss till Svenska Franchise Föreningen, en intresseorganisation som funnits i 50 år och som verkar för franchise som koncept och att det utvecklas och bedrivs på ett klanderfritt sätt. Vi ser det också som ett bra sätt att nå ut till blivande franchisetagare och att få lära känna andra franchise-kedjor samt byta erfarenheter, som tar oss framåt.

/Liza Biehl, VD StjärnaFyrkant Sverige AB

Kontakt

Liza Biehl
VD StjärnaFyrkant Sverige AB
Tel: 070-591 30 03
E-post: liza.biehl@stjarnafyrkant.se

Installationscenter Nordic AB
– din partner för fordons-, el- och datanätsinstallationer

Sedan 2006 har vi varit företagens partner för koordinering och projektledning av installationer av fordons-IT; såsom körjournaler, spårningsutrustning och alkolås. Nu tar vi det naturliga steget i att utöka vi vår projekt- och installationsportfölj med el och datanätverk.

Installationscenter erbjuder nu tjänster inom nyproduktion, service och ombyggnad av el och datanätverk till våra nya och gamla kunder i Stockholm och Mälardalen, i alla typer av fastigheter och anläggningar. Oavsett om ni behöver en akut service eller vill ha en långsiktig lösning för att t.ex. energioptimera er fastighet eller installera laddstolpar hjälper vi er gärna.

Vi förstärker vårt team med Rickard Lindqvist, som är certifierad starkströmselektriker.

Rickard har arbetat som elektriker i 17 år och har lång och bred erfarenhet av projektledning och installation av el och datanätverk. Innan han skolade om sig arbetade han som Configuration Manager på Ericsson AB.

Kontakta oss för att boka din el- eller datanätsinstallation

Tfn: 08-606 20 25
E-post: installationscenter@stjarnafyrkant.se

 

Vi tackar för utmärkelsen
“Trygg Kundkontakt 2021”

StjärnaFyrkant Sverige AB är sedan 2017 fullvärdiga medlemmar i branschföreningen Kontakta, vilket vi är både glada och stolta över.

Trygg Kundkontakt är en märkning för etiska kundkontakter i syfte att vägleda konsumenter och kunder till företag som erbjuder seriös försäljning och kundservice via telefon och digitala kanaler.

Kontakta delar årligen ut kvalitetsutmärkelsen Trygg Kundkontakt till de medlemsbolag som lever upp till de högt ställda krav som ett medlemskap i Kontakta föreskriver.

Kvalitetsmärkningen omfattar:

  • Efterlevnad av Kontaktas stadgar och affärsetiska riktlinjer
  • Efterlevnad av svensk lagstiftning, gällande praxis och god sed i kontakter med konsumenter och i verksamheten i allmänhet
  • Schyssta villkor för personal i form av kollektivavtal eller motsvarande pensions- och försäkringsskydd
  • God arbetsmiljö
  • För de fall kundklagomål uppstår ska dessa ärenden hanteras på ett professionellt sätt och kunden/konsumenten ska känna att den erhållit ett bra bemötande. Kundklagomål, dess antal och art, följs årligen upp av Kontakta.
  • Minst en person i ledande befattning ska ha genomgått Kontaktas introduktionsutbildning
  • Den årliga självdeklarationen ska vara inlämnad.

Syftet med utmärkelsen Trygg Kundkontakt är att visa att kvalitet gör skillnad och att seriösa bolag är värda att lyfta fram. Kundservice och telefonförsäljning är viktigt för svenskt näringsliv och konsumentmarknad ur många perspektiv och genom att belysa seriositet önskar Kontakta att myndigheter och beslutsfattare ska värna om dessa verksamheter.

 

För mer information, kontakta:

Liza Biehl
VD StjärnaFyrkant Sverige AB
Tel: 070-591 30 03
E-post: liza.biehl@stjarnafyrkant.se

 

StjärnaFyrkant fortsätter växa

 

Under senaste året har StjärnaFyrkant etablerat 3 nya butiker och är nu totalt 18 säljpunkter runt om i landet från Norr till Söder.

Nu fortsätter tillväxtresan och huvudkontoret förstärker sin organisation med en ny Försäljningschef. StjärnaFyrkant fortsätter sin strategi att vara företagarnas optimala val när det kommer till kommunikationslösningar inom Telekom, IT, Radio, alkolås inklusive en stor installations och serviceverksamhet.

Vi välkomnar Olof Thedéen som ny försäljningschef för StjärnaFyrkant-kedjan.

Olof Thedéen kommer närmast från Telia där han bland annat har ansvarat för Telias försäljning mot små -och medelstora företag.

Hans roll blir att driva försäljningen centralt och lokalt tillsammans med franchisebutikerna runt om i landet.

 

”Genom denna satsning får vi ett starkt tillskott både i kunskap och erfarenhet av försäljning samt en gedigen branscherfarenhet. Det kombinerat med ett enormt försäljningsdriv kommer hjälpa oss att vässa våra erbjudanden och lösningar ytterligare, säger Liza Biehl VD StjärnaFyrkant Sverige”

 

”Det är med stor glädje jag har antagit utmaningen att jobba med ett starkt varumärke med en fantastisk produkt -och tjänsteportfölj. Det ska bli otroligt inspirerande att jobba med så många duktiga och drivna entreprenörer. Jag är övertygad att vi tillsammans kommer fortsätta att utveckla våra kunder och skapa tillväxt, säger Olof Thedéen.”

 

 

För mer information, kontakta:

Olof Thedéen

Försäljningschef, StjärnaFyrkant
Tel: 070-548 31 69
E-post:
olof.thedeen@stjarnafyrkant.se

Liza Biehl

VD StjärnaFyrkant Sverige AB
Tel: 070-591 30 03
E-post: liza.biehl@stjarnafyrkant.se

 

Nyhet! Nu lanserar vi Åkeri Riks 3 och 4.

 

Sveriges Åkeriföretag i samarbete med StjärnaFyrkant lanserar nu två nya radiokanaler för Åkerinäringen.

Då de välkända Åkeri Riks 1 och 2 är fullbelastade av hög radiotrafik på många orter, så vi såg ett starkt behov av att utöka med ytterligare 2 kanaler.

De nya kanalerna har vi döpt till Åkeri Riks 3 och 4, där kanal 3 i första hand är avsedd för yrkestrafik och transportdirigering och kanal 4 som samverkans kanal med andra branscher, tex bygg/Industri för att effektivisera vid på och avlastning.

 

För mer information

Besök: akeri.se

Eller kontakta:

Liza Biehl
VD StjärnaFyrkant Sverige AB
Tel: 070-591 30 03
E-post: liza.biehl@stjarnafyrkant.se

 

Meny